Σημαντική ψηφοφορία στην Ευρωβουλή για το handling.
2013-02-07 21:34
Μια σημαντική ψηφοφορία διεξήχθη τον Δεκέμβρη στο Ευρωκοινοβούλιο όπου απερρίφθη η προσπάθεια τροποποίησης της οδηγίας για την επίγεια εξυπηρέτηση που στόχο είχε την πλήρη απελευθέρωση.
Το σχέδιο του εισηγητή κου Zasada από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό κόμμα, το οποίο είχε απορριφθεί και στην Επιτροπή Μεταφορών, προέβλεπε την πλήρη φιλελευθεροποίηση, σε μια άκρως συντηρητική κατεύθυνση. Η πρόταση προέβλεπε ότι η τροποποίηση θα πάρει την μορφή κανονισμού έτσι ώστε να είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη,την είσοδο στα αεροδρόμια απεριόριστου αριθμού εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς επίσης και των αυτοεξυπηρετούμενων αεροπορικών εταιρειών και την δυνατότητα χρησιμοποίησης εργολάβων για την παροχή του έργου. Δηλαδή οι εταιρείες δεν θα υποχρεούνταν, όπως μέχρι τώρα ισχύει, να έχουν δικά τους μέσα και προσωπικό.
Η απόρριψη αυτή, σύμφωνα και με τις διαδικασίες της ΕΕ, επιστρέφει την πρόταση πάλι στην Επιτροπή Μεταφορών όπου εκεί υπάρχουν τρείς επιλογές:
-Η πρώτη επιλογή είναι να σεβαστούν το αποτέλεσμα της ολομέλειας και να προτείνουν το κλείσιμο του φακέλλου. Αυτή την πρόταση είχε εισηγηθεί και ηGUE NGL [Ευρωομάδα της Αριστεράς] μετά την καταψήφιση της πρότασης στην ολομέλεια, αλλά δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη πλειοψηφία.
-Η δεύτερη επιλογή είναι να επανεξετασθεί η πρόταση λαμβάνοντας υπ΄όψην τις προτάσεις που κατατέθηκαν στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου από Ευρωβουλευτές η πολιτικές ομάδες, ετσι ώστε να βρεθούν οι πιθανοί συμβιβασμοί που θα δημιουργήσουν μια νέα πλειοψηφία.
-Η Τρίτη επιλογή είναι η επανάληψη της συζήτησης στην επιτροπή μεταφορών, των τροποποιήσεων και των συμβιβαστικών κειμένων που έχουν κατατεθεί στη Επιτροπή, με στόχο την αναζήτηση πάλι μιας συμβιβαστικής πρότασης που θα συγκεντρώσει πλειοψηφία.
Στην συζήτηση αυτή η Ευρωομάδα της Αριστεράς και οι Πράσινοι θα ζητήσουν να προταθεί εκ νέου η απόρριψη και το κλείσιμο του φακέλλου. Οι άλλες ομάδες της Ευρωβουλής και ιδιαίτερα οι Σοσιαλδημοκράτες και του Λαϊκού κόμματος είναι διατεθημένοι να αναζητήσουν με τον εισηγητή συμβιβαστικές προτάσεις που θα μπορέσουν να διαμορφώσουν μια πλειοψηφία για να ψηφισθεί. Στην κατεύθυνση αυτή βλέπουν κάποιες υποχωρήσεις στη πλήρη απελευθέρωση του αριθμού των εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης καθώς και των αυτοεξυπηρετούμενων, κάποια μεταβατική περίοδο για την πλήρη απελευθέρωση , την μη είσοδο των εργολάβων καθώς και την εξασφάλιση κάποιων εργασιακών δικαιωμάτων σε περίπτωση μεταφοράς του έργου. Δεν παραιτούνται όμως από την θέση για πλήρη απελευθέρωση.
Το σημαντικό στη προσπάθεια τροποποίησης της οδηγίας επίγειας εξυπηρέτησης είναι, ότι μετά από μεγάλες πιέσεις τόσο φορέων και συνδικάτων όσο και των δυνάμεων της αριστεράς και όχι μόνο, καταψηφίσθηκε και στο Ευρωκοινοβούλιο η προσπάθεια αλλαγής. Σημαντικό αλλά και ζητούμενο είναι τώρα, που θα ξαναρχίσει η συζήτηση στη Ευρωβουλή, να υπάρξει μια ισχυρή δύναμη αντίστασης από τους εργαζόμενους και τις οργανώσεις τους, διότι στόχος της τροποποίησης είναι η πλήρης κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, Συλλογικών συμβάσεων, της μη εξασφάλισης θέσεων εργασίας και η πλήρης εκμετάλλευσης του νέου περιβάλλοντος από τις αεροπορικές εταιρείες για αύξηση της κερδοφορίας τους.